2010. május 15., szombat

virslis mustáros kifli




Ennek a finom töltött kifli receptjének alapját itt Andinál talátam. Annyira szépek a kiflijei, gondoltam nekem is ki kell próbálnom. Apróbb változtatásokkal ugyan, de megszülettek az én kicsikéim is.

Hozzávalók 8 darabhoz:
-25 dkg liszt
-8 db virsli
-mustár
-fél doboz kefír
-2 közepes burgonya
-10 dkg sajt
-1 ek olaj
-1,5 dkg élesztő
-1 tk só
-2 dl tej
-1 tojás

Az élesztőt megfutatjuk kb. 1 dl tejen egy csipet cukorral. A burgonyát megfőzzük és összetörjük. (Kiteszteltem 12 perc alatt felkockázva a mikróban  megfő) Amint egy kicsit kihűlt hozzáadjuk a lisztet, a kefírt, az olajat, sót, és az élesztőnket, ha kell még a maradék tejet. Ha jól összeállítottuk, kelesszük a duplájára. Ha ez megtörtént, akkor kicsit gyúrjuk át, azután osszuk 8 részre. Ezeket nyútsuk ki, kenjük meg mustárral, helyezzük a virsliket bele és fedjük be a tésztával. Tegyük kivajazott kilisztezett tepsibe, kenjük be tojással és reszeljünk rá sajtot. 180 fokon süssük aranybarnára. (kb.30 perc) 
Nem szikkad ki másnapra, akkor is nagyon finom. :)

4 megjegyzés:

  1. Vajon ha burgonyapehellyel helyettesíteném a krumplit mennyi kellene belőle?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én 4 dkg burgonyapelyhet használnék és meleg tejjel jó sűrű pürét csinálnék (összetört krumpli állag, már ha lehet ilyet)belőle, ehhez mehet a liszt, stb. és végül a megfuttatott élesztő.
    Persze ez nem garantálja, hogy jó lesz, de ha pehely lenne csak itthon, akkor kb. ezt csinálnám.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails