2010. május 14., péntek

fokhagyma leves, ahogy anyu csinálja



Ez a leves nagyon egyszerű, de feltétele a kézzel gyúrt tészta, illetve, hogy valami tésztás ételt készítsünk másodikra (krumplis, káposztás, túrós tészta), mert amúgy meg macerás lenne. Én káposztás tésztát csináltam, sajnos előbb elfogyott, mint, hogy fényképet csinálhattam volna.
A recept nagyon egyszerű. Én a két személyes receptet írom le, és aki tud tésztát gyúrni nyugodtan kipróbálhatja.

Hozzávalók két személyre:
-2 tojás
-só
-30 dkg liszt
-2-3 gerezd fokhagyma
-2 kk pirospaprika
-bors
-zeller és petrezselyem levél
-paradicsom és tv paprika


A lisztből és a tojásból tésztát gyúrunk, ne felejtsük el megsózni. A tésztát vékonyra kinyújtjuk 5 cm-es csíkokra vágjuk és egymásra helyezzük őket (a rétegeket jól lisztezzük meg). A tészta 1/3 adát szeleteljük gyufa méretűre, a 2/3-adát amilyenre szeretnénk (kockára, háromszögekre). 
A fokhagymát felaprítjuk és kevés olajon aranybarnára sütjük, hozzáadjuk a pirosparikát és öntünk rá 2 dl vizet. Hozzáadjuk a zöldségeket is.
A másodiknak való tésztát (nem a gyufa alakút) sós vízben kifőzzük, és leszürjük, és ízesítjük attól függően, mit szeretnénk csinálni. Viszont a legfontosabb, hogy a fözőlét nem öntjük ki, hanem a levest öntjük fel vele 2 literig. Figyeljünk a só miatt, ha túl sós, akkor kevesebb főzőlé és adjunk hozzá vizet.
A levesbe tegyük bele a gyufára vágott tésztát és abban főzzük meg. Ne főzzük túl, mert ázni is fog a levesben.
Kész is van, egyszerűsége adja ennek a levesnek a fényét.  Nálunk otthon nagy kedvenc, én most csináltam ilyet először. Próbáljátok ki, hátha nektek is ízleni fog!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails