2010. május 26., szerda

Rakott cukkini



A cukkini és én, barátok vagyunk. Eleinte mindig meghámoztam, de rájöttem, hogy sokkal jobban ízlik, ha rajta hagyom és riogathatom azokat, akik uborkának nézik.:)   Rakott uborka???  Bocs a képekért, kicsit homályosak lettek.
Hozzávalók 2 személyre:
-25 dkg darálthús (én pulykát használok)
- egy közepes cukkini
-fél doboz kis tejföl
-só, bors, fokhagyma, oregánó
-15 dkg sajt
-kis fej hagyma
-olaj

A hagymát felaprítjuk és megpirítjuk. A darálthúst hozzákeverjük és addig pároljuk, amíg levet nem enged. Fűszerezzük, hozzákeverjük a tejfölt és a töltelékünk kész is.
A cukkinit megmossuk és felkarikázzuk. Én vajon kicsit átpároltam, sóztam és fokhagymáztam. Kivajazott jénai edénybe rétegezzük: egy sor cukkini, egy sor darálthús, stb. A tetejére reszeljünk sajtot és 180 fokon 20-30 perc alatt addig süssük, amíg a sajt meg nem pirul. A paradicsomot is betesszük a sütőbe (sütőpapír, kevés olíva olaj) és fél órát sütötjük, így koncentráltabb lesz az íze.

4 megjegyzés:

  1. Cukkinit még nem raktam, jó ötlet, nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki azzal a sok-sok sajttal a tetején! Köszi az ötletet, szintén cukkini rajongó vagyok... :)
    Köszönöm szépen, hogy olvasol! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails