2010. május 16., vasárnap

Máglyarakás



Régen nem szerettem ezt a sütit a tojáshab miatt, ha véletlen ez került a menzára, mert otthon anyum nem csinálta, mindig leszedegettem róla. Aztán eltelt az a 7 év amikor  is átalakult a "rendszerem", mert imádom a pacalt, előtte rá se bírtam nézni, és ez a tojáshabos csoda is a kedvenceim közé került. (Lehet, ha kipróbálnám már nem útálnám a tökfőzeléket se?)

Hozzávalók:
-125 dkg kalács
-4 közepes alma
-3 dl tej
-4 tojás
-1 vaniliás cukor
-egész fahéj
-lekvár
-6 ek cukor
-margarin
-darált dió (izlés szerint)



Elkészítése: 
Az almát meghámozzuk, felszeleteljük, és megpároljuk (max 1dl vizet tehetünk alá) egy ek cukorral és fahéjjal. 
 A három tojás sárgáját 4 ek cukorral  és vaniliás cukorral habosra verjük és hozzáadjuk a tejhez, amit folyamatos kevergetés mellett felmelegítünk. Felszeleteljük a kalácsot kisujjnyi szeletekre, és ráöntjük a meleg tejet. Kivajazunk egy tepsit, vagy jénai tálat. (én 28 cm-es tortaformát használtam) Erre fektetjük sorrendbe a kalácsot, az almadarabokat, a diót (dejót) és lekvárral bekenjük az egészet. Ezt 15-20 percig 180 fokon sütjük. Amíg sűl, a tojásfehérjéket 1 ek cukorral habbá verjük  és óvatossan elkeverünk benne egy ek lekvárt.
Ha letelt a sütési idő, akkor rákenjük a tojáshabot, nem simítjuk el teljesen. Vissza a sütőbe kb 10-15 perc alatt szépen megbarnul a teteje. Talán langyosan a legfinomabb.Vagy mindenhogy:)))


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem!!! :)
    (érdekes módon felnőtt fejjel,pár hónapja ettem életemben először:))

    VálaszTörlés
  2. Hát én is imádom. Tetszik az egyszerűsége, szerénysége, hogy a hozzávalók mind alapok egy háztartásban. Mégis gyönyörű és istenien finom.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails