2010. április 17., szombat

Eperkrémes muffin



Egész jó áron sikerült epret vennem, de gondolhatjátok milyen volt az íze. :(  Kénytelen voltam valamit kezdeni vele, mivel nem akartam kidobni. Így csináltam belőle eperkrémet, és amit nem használtam fel a muffinhoz, az most a fagyasztóban pihen fagyiként. :)

Hozzávalók a krémhez:
-25 dkg eper
-5 dkg porcukor (izlés és eper szerint)
-2 dl eperjoghurt
-2 dl víz
-2 kk zselatin
Az epret megtisztítjuk és leturmixoljuk. Hozzákeverjük a joghurtot és a cukrot. A meleg vízben a zselatint felforraljuk, majd mikor kihült az eperkrémhez keverjük. Mehet a hűtőbe. Olyan lesz az állaga, mint a gyermekkorunk joghurthabjának, csak az íze más. :)
a tésztához:
-25 dkg liszt
-10 dkg cukor
-15 dkg margarin
-1 tojás
-1 sütőpor
-10 dkg kakaópor
-2 dl joghurt
-2 dl tej
Összekeverünk a kakópor kivételével minden száraz összetevőt, majd szépen hozzáadjuk a tojást, az olvasztott margarint, a joghurtot és a tejet. Jól összekeverjük, majd a tésztát megfelezzük és az egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport. A muffinformánkat kivajazzuk, vagy sütőpapírt rakunk bele. Egy kanál az egyik tésztából, egy kanál eperkrém és végül egy kanál a másik tésztából. 180 fokon 20-30 perc alatt megsütjük.
A fagyihoz a krémet betettem a fagyasztóba és 15 percenként megkevertem,amíg el nem érte a megfelelő fagyis állagot.

4 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails