2010. április 14., szerda

bableves metélt tásztával

A családomban a bableves nagy kedvenc, főleg az öcsémé, ezzel a nagyszemű tarkababbal. A szabály: bablevest metélttésztával és füstölthússal, babgulyást pörköltalappal és csipetkével. Én annyira nem vagyok oda érte, de azért néha megkínánja az ember.






Hozzávalók 4 személyre:
-25 dkg nagyszemű tarkabab (salátabab)
-egy kisebb elsőcsülök kb 1kg
-2 répa
-1 petrezselyem gyökér
-1/4 zeller
-2 kk pirospaprika
-4 gerezd fokhagyma
-10 db egészbors,  csipet őrölt kömény
-olaj vagy zsír
-1 ek liszt
-pirosarany

Elkészítési idő: 4+1,5 óra
A csülköt megmossuk és elkezdjük főzni. Amikor felforr a vize leöntjük és tiszta vizzel főzzük tovább. Ha úgy érezzük, ezt megtehetjük mégegyszer, attól függően mennyire volt besózva és megfüstölve a csülök. Én a levesfőzés elötti nap megfőztem a csülköt, mert  4 óra alatt főtt meg.  A levet félretettem. A babot egy éjszakára beáztajuk. Ez nagyon fontos, mert ha nem tesszük meg, akkor a babot is főzhetjük egész nap.
Lényegében ez volt az előkészület. Tehát feltesszük a babot főnni, és a folyamatosan elpárolgó vizet a csülök fözőlevével pótoljuk, amig elég sós nem lesz. Ha félig megfőtt hozzáadjuk a zöldségeket, borsot, pirosaranyból egy keveset,2 fokhagyma gerezdet. Elkészítjük a rántást: a maradék két fokhagyma gerezdet apróra összevágjuk, zsiron vagy olajon megpiritjuk, hozzáadjuk a lisztet, és világosbarnára piritjuk (van aki sötétebbre , ki hogy szereti).Levesszük a tűzről és hozzákeverjük az őrölt paprikát, még pont annyira forró a rántásunk, hogy a paprikánk is átpiruljon de  ne égjen meg.( keserű lesz tőle) Felöntjük hidegvizzel és jó elkeverjük. Ha megfőtt a bab és a zöldség, hozzákeverjük rántásunkat a leveshez és a  felkockázott csülökkel ugyanígy járunk el. Aki akarja, az hagyja külön a csülköt és akkor majd a húsra merjük  levest. Kb. még egy jó negyed órát főzzük és kész is van. A tészta receptet a halászlé receptjénél keressétek. Én két személyre 1 tojással csináltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails