2010. március 29., hétfő

sült paradicsommal töltött rántott hústekercs




Mindig is szerettem volna sült paradicsomot csinálni, de általában azt olvastam, hogy egész éjszaka sütötték a sütőben, ami nálam teljességgel lehetetlen lenne, mert nálam a legkisebb fokozat akkora, ami másnál közepes lángnak felel meg. Nagy lángon égek :)
Hát nem adtam fel, kb. egy óra alatt elkészült a sült paradicsomom, szép kérget kapott, erőteljes koncentrált íze lett és a céljaimhoz tökéletes.

Hozzávalók( 4 főre 4 tekercs, de nagyétkűeknél csinálj többet)
-4 szelet sertéshús ( én karajt használtam, de csirke vagy pulykamell is jó)
-4 db paradicsom
- olíva olaj
- oregánó
-15 dkg füstölt sajt
-8 gerezd fokhagyma
- só, bors
-15 dkg liszt
-3 tojás
-15 dkg zsemlemorzsa
- hústű vagy fogpiszkáló
-olaj a sütéshez

Elkészítés:
Megmossuk a paradicsomokat, kivágjuk a zöld részét, és hosszában négy felé vágjuk. Egy tepsibe sütőpapírt teszünk, ráfektetjük a paradicsomot, meglocsoljuk olíva olajjal, megszórjuk sóval és oregánóval, rádobáljuk a fokhagymát (amit nem pucolunk meg, így szépen átsül, de nem ég meg). A legkisebb lángon, ez nálam kb 180 fok, egy jó órát süssük. Szép kérget kap, de ne legyen szenes. A fokhagyma gerezdeket megpucoljuk, ha barnára sültek.
A hús szeleteket enyhén kiklopfoljuk, sózzuk és borsozzuk mindkét oldalát. Minden hús szeletbe 4 db sültparadicsomot fektetünk egymás mellé, lefedjük őket vékony sajtszeletekkel és két fokhagymát elkenünk rajta. Feltekerjük a husit és fogpiszkálóval, vagy hústűvel rögzítjük nehogy szétnyíljanak.
A tojást mélytányérba ütjük, fűszerezzük, sózzuk. Egy serpenyőben feltesszük melegedni az olajat kis lángon. A hústekercseket lisztbe, tojásba majd zsemlemorzsába forgatjuk. Én az olajba egy kis morzsát szoktam szórni, ha sistereg mehet bele a husi. Elösször fedő alatt, majd fordítás után fedő nélkül sütjük szép barnára. (Figyeljünk arra, hogy a sertéshúsnak több idő kell mire elkészül. Kb 20-30 perc, de ne szurkáljuk, mert csúnya lesz a panír.) Ha elkészül tegyük papír szalvétára, hogy felszívja az olajat a rántotthusinkról. Nem szeretnék ajánlani konkrét köretet hozzá, mert burgonyától rizsig, zöldköreten át salátáig minden passzol hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails