2010. március 30., kedd

paprikás krumpli





Már nagyon vágytam valami "húsmentes" ételre, na jó ebben is van kolbász, meg egy kis szalonna, de csak az íze miatt.:). De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem én készítettem el, hanem a párom, persze kisebb unszolás hatására. Tipikus sztori egy pasi szájából: Nem tudok főzni, te finomabban csinálnád!.... A végén meg egész este azt hallgattam, hogy milyen ügyes volt, meg milyen finomat főzött, stb. Persze én meg dicsérgettem, különben soha többé nem megy a konyha közelébe :)  Tipikusan olyan étel amit a férfiak is szívesen főznek, olyan, mint a halászlé, vagy a marhapörkölt. 

Hozzávalók 4 adaghoz:
-1 kg burgonya
-kis fej vöröshagyma
-1 kk örölt pirospaprika
- kis paradicsom 
-fél TV paprika
-egy marék felkockázott kolozsvári szalonna
-fél szál kolbász
-olaj
-fűszerek: fokhagyma, majoranna, stb

Elkészítési idő: 30 perc

A burgonyát megpucoljuk és felkockázzuk, lehetőleg egyforma nagyságúra. A hagymát megtisztítjuk, és felaprítjuk minnél kisebbre (mert különben nem fő szét), majd kevés olajon üvegesre pároljuk a szalonna kockákkal együtt. Hozzáadjuk az  őrölt pirospaprikát és egy kicsit átkeverjük a forró olajban, hogy szép színe legyen, de vigyázzunk, mert ha megégetjük akár a hagymát, akár a pirospaprikát az ételünk keserű lesz.
Beleteszzük a burgonyát, felöntjük annyi vízzel,amennyi ellepi és közepes lángon főzni kezdjük. Ízesítjük sóval (a szalonna és a kolbász is sós),borssal. Beledobjuk a paradicsomot, a paprikát és a felkarikázott kolbászt is.
A kolbászt később is hozzá lehet adni, attól függ mennyire puha, vagy mennyire szeretnénk megfőzni. Ha túl fözzük akkor íztelelen lesz és szátmorzsálódik. Ha virslit szeretnénk belerakni, azt csak az utolsó 5 percben rakjuk hozzá.
 Ez az alap. Aki akarja fűszerezheti fokhagymával, majorannával.  Tálalhatjuk friss kenyérrel, nokedlivel, de savanyúság kötelező.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails