2010. június 16., szerda

VKF XXXV sütőben grillezett oldalas :))


Sajnos a rossz idő és a kert nélküliség miatt ez az étel a sütőben készült. A sütőben lévő tartó rácsot jól lesikáltam és arra tettem a husit alá pedig a tepsit, ami felfogta a lecsöpögő zsiradékot. Csak a füstíz hiányzott!!:)

Hozzávalók:
-fűszerek: só, fokhagyma, vöröshagyma( nagyon apróra vágva), mustár, gyömbér, bors, kurkuma, őrölt paprika, őrölt kömény, fahéj,  őrölt szegfűszeg és egy csipet cukor.
-olaj
-oldalas

A fűszereket összekeverjük. Nem tudok arányt írni, mindenből kevertem egy kicsit, majd megkóstoltam. A lényeg: minden íz érezhető legyen, de ne domináljon.Olyan íze lett, mintha worchester szószt is öntöttem volna bele. Egy kicsit édes, egy kicsit savanykás, fűszeres. Ezt kb. 2 dl olajban elkevertem és ebbe forgattam be a feldarabolt húst. Hagytam pácolódni fél órát. Majd a sütőben 180 fokon megsütöttem. Alufóliába csomagoltam burgonyát és a sütőben azt is megsütöttem. Életem első, saját készítésű kovászos ubijával ettük. :)

3 megjegyzés:

  1. Sziasztok,
    Tudom, csak egy kezdö kérdezhet ilyet :), de mégis, honnan tudom, hogy nyers füszeregyveleg milyen lesz majd a sütö után? Ha jól sejtem, a mustár adja meg a keverék folyósságát, ahhoz igazitsam a többi izt, vagy mi az alap?

    Köszi,
    Tamás

    VálaszTörlés
  2. Ja, és gratulálok a bloghoz, nekem nagyon bejött! 50 évesen kezdtem el sütni-fözni és segit tuljutni a kezdeteken, mikor az embernek még minden uj...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails